17 באוגוסט | אור על-טבעי – הנוכחות של אלוהים עצמו

הושלמתי במשיח

בוֹ אַתֶּם נִמְלָאִים אֲשֶׁר הוּא רֹאשׁ כָּל־שְׂרָרָה וְשָׁלְטָן.
(קולוסים ב, 9-10)

הִזָּהֲרוּ פֶּן־יוֹלִיךְ אֶתְכֶם אִישׁ שׁוֹלָל בְּפִילֹסוֹפְיָה וּבְמַדּוּחֵי שָׁוְא לְפִי קַבָּלַת בְּנֵי הָאָדָם וְתִקּוּנֵי הָעוֹלָם וְלֹא עַל־פִּי הַמָּשִׁיחַ.  כִּי בוֹ בְּגוּפוֹ שֹׁכֵן כָּל־מְלֹא הָאֱלָהוּת וּבוֹ אַתֶּם נִמְלָאִים, אֲשֶׁר הוּא רֹאשׁ כָּל־שְׂרָרָה וְשָׁלְטָן.
(קולוסים ב, 8-10)

זוהי מטרתי – להכנס אל מלוא מה שניתן לנו במשיח ישוע, מטרתנו הסופית לסיפוק כל צרכינו. ניתן למצוא הקבלה באוהל המועד של משה כפי שהוא מתואר בתנ"ך. המשכן היה בנוי משלושה חלקים: החצר החיצוני, ואז מאחורי וילון ראשון הסתתר המקום הקדוש, ומאחורי וילון שני הסתתר קודש הקודשים. שוב, אחת הדרכים להבדיל בין החללים השונים היא דרך בחינת כמות האור בכל חלל.

תאורה במשכן אלוהים

בחצר החיצונית היה אור טבעי שסופק על-ידי השמש, ירח וכוכבים. במקום הקדוש, אין כבר אור טבעי. המקום היה מואר על-ידי המנורה בעלת שבעה הקנים, אשר דלקה על-ידי השמן בתוך הקערות על הקנים. בתוך המקום הקדוש אינך מודרך עוד על ידי החושים הטבעיים שלך אלא על ידי אמונתך. מעבר לוילון שני, ניתן לומר, לא היה אור בכלל. הייתה סיבה אחת בלבד להכנס לקודש הקדושים: כדי לפגוש את אלוהים. כאשר אדם חצה בלב כנה את הוילון השני, המקום הואר באופן מדהים עם הנוכחות העל-טבעית של אלוהים, השכינה. זאת המטרה המהותית. הדבר היחיד שיכול למשוך אותנו להכנס לקודש הקדושים הוא רק אלוהים. הוא לא מספק אטראקציות אחרות מאחורי הוילון השני. או אלוהים או כלום. אם אלוהים אינו מגיע, נותרת בחשיכה מוחלטת. החיים כנים עם אלוהים פירושם לא לבקש אטרקציות חילופיות. רק אלוהים עצמו, אלוהים לבדו.

האור שאני מבקש לעצמי אינו אור טבעי או מלאכותי, אלא אור על-טבעי – הנוכחות של אלוהים בעצמו.

תודה לך אדוני על פעולתך בקרבי. אני מכריז שזה אלוהים עצמו, אלוהים לבדו אותו אני רוצה – מלוא המשיח – מפני שנמלאתי בו מפני שהושלמתי במשיח. אמן.

  1. No trackbacks yet.

כתיבת תגובה